Landbrukssjef Verdal Kommune

Verdal kommune har et allsidig arbeids- og næringsliv og er i jevn vekst. Innbyggertallet har passert 14.500. Livskvalitet og vekst er kommunes visjon. Kommunen samarbeider tett med nabokommunen Levanger. Sammen utgjør de to kommunene Innherred samkommune med ca 33.000 innbyggere og er en av landets fremste næringsregioner. I Verdal kommune er det ca. 1.100 ansatte

 

Beskrivelse

Verdal kommune søker etter ny Landbrukssjef til å lede landbruksavdelingen. Vi ser etter en tydelig og utviklingsorientert leder til en utfordrende lederstilling for å videre utvikle næringen i en av Norges største landbrukskommuner. Avdelingen har også ansvar for miljø, skog og utmarksforvaltning. Vi søker en strategisk og samfunnsorientert leder som kan bidra til samfunnsutviklingen i kommunen.

Arbeidsoppgaver

* Bidra til godt samarbeid med næringsaktørene
* Bidra til at kommunens tilsyns og veiledningsrolle blir koordinert og helhetlig utført
* Bidra til å utvikle driftseffektivitet og samhandling med andre enheter og miljø.

Kvalifikasjoner

* Relevant høyer utdanning fra universitet eller høgskole
* Relevant erfaring fra fagområdene
* God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
* Gode kommunikasjons og fremstillingsevner
* Kunnskap og erfaring i bruk av moderne IKT- verktøy

Personlige egenskaper

* Samarbeidsorientert, kommuniserer godt og evnen til å motivere andre
* Kjennskap til næringen
* Arbeider analytisk og kunnskapsbasert
* Stor arbeidskapasitet

Vi tilbyr

* En utfordrende lederstilling med gode utviklingsmuligheter i et aktivt arbeidsmiljø.
* Gode pensjonsvilkår i KLP

Annet

Arbeidstakere tilsettes i kommunen på de vilkår som følger av lovbestemmelser, reglement og gjeldende tariffavtaler.

Søkere som vil påberope seg fortrinnsrett må angi dette i søknaden.

Ved eventuelle interne rokkeringer kan andre stillinger bli ledige. Søkere med interesse for dette må oppgi dette i søknaden.

For stillinger med krav om politiattest er det et vilkår for å tiltrå stillingen at tilfredsstillende politiattest framlegges, jfr. barnevernloven § 6-10, opplæringsloven § 10-9, barnehageloven § 19 og lov om helsepersonell § 20A

Lønnsvilkår

Lønn etter avtale

Søknad sendes

Søknad sendes via kommunens rekrutteringsmodul på nett. Søkere som opplever problemer med modulen kan kontakte servicekontoret på Verdal tlf. 74 04 82 00 for bistand.

Bekreftede kopier av vitnemål og attester tas med på intervju.

Det gjøres oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å få sitt navn m.v. unntatt fra offentlig søkerliste. Søkere som ikke får sin anmodning om å bli unntatt offentlighet tatt til følge, vil få varsel om dette.

Søknadsfrist: 14.08.2017
Kontakt
Navn: Petter Voll, Enhetsleder samfunnsutvikling
E-Post: petter.voll@innherred-samkommune.no
Mobil: 92689982